A moombahton olyan euro-atlanti irányzat (sarkítva ugye dutch house latino amerikaiakra customizálva), amihez Angliának zéró köze van, ezért érdekes kérdés, milyen formában próbálják meghonosítani ezt a műfajt ott, ahol amúgy egymást érik a kevert etnikumú zenei házasságok. Jelentjük, a londoni Sean Casey alias The Bumps friss EP-jével sikerrel "britesítette" a műfajt.
Ami az ingyenesen letölthető On The Wagon EP-t hallgatva egyből feltűnik, hogy ezek a számok nem akkora böszmeségek, amilyennek a moombahtont megszoktuk és megszerettük, hanem - a műfajhoz képest - egészen kifinomultak, visszafogottabban is vinnyognak. És mélyebb a hangszínük, mintha Casey nem a mostani dutch, hanem a klasszik house sound felől nyúlt volna a dologhoz - ami nem lenne meglepő, hiszen közel két évtizede van a pályán, és amíg rá nem kattant a mai globáltánczenékre, ontotta magából a jóféle kommersz house-t. De Casey legnagyobb húzása, hogy olyan számokból mintázott, amelyek a brit elektronikus zene multikulti-hagyományainak iskolapéldái, mint az 1990-es Dub Be Good 2 Me vagy a Broader Than Broadway Barrington Levy-től, amiből Tribal Base címmel Rebel MC csinált pöpec breakbeat hardcore verziót ’91-ben. Ennél jobban nem lehetne beadni a moombahtont a zenei felsőbbrendűségükre hiú briteknek, na meg azoknak, akik a kilencvenes években voltak fiatalok. Kíváncsian várjuk, vajon lesz-e olyan veterán brit producer, aki követi Casey példáját - mi például Jon Carterre (Monkey Mafia) kíváncsiak lennénk.
új kommentek